(درس تاريخ ايران و جهان(1

سال دوم نظري رشته علوم انساني

كد 235/4

22 مرداد 1393

        

شهريور و بزرگسالان

نوبت دوم پاياني

نوبت اول پاياني

1

-

1

درس اول

-

1/5

درس دوم

-

1/5

درس سوم

1/5

-

1/5

درس چهارم

-

1/5

درس پنجم

2

-

2

درس ششم

1/5

درس هفتم

2

-

2

درس هشتم

1

2

درس نهم

1/5

2

1/5

درس دهم

2

درس يازدهم

2

2

درس دوازدهم

1/5

جمع 20 نمره

درس سيزدهم

1/5

 

درس چهاردهم

1

1/5

درس پانزدهم

1

1/5

درس شانزدهم

1

1/5

درس هفدهم

1

1/5

درس هجدهم

1/5

2

درس نوزدهم

1/5

2

درس بيستم

1

1

درس بيست و يكم

1

1/5

درس بيست و دوم

1

1/5

 

درس بيست و سوم

جمع 20 نمره

جمع 20 نمره

توجه:

   در طراحي آزمون همواره هدف‌هاي اساسي و مفاهيم اصلي كتاب يعني زمينه‌ها، علت‌ها، دلايل، آثار، نتايج و پيامدهاي حوادث و تحولات تاريخي، مورد توجه و تأكيد باشد.

   از مطالب و موضوع‌هاي زير هيچ پرسشي طرح نشود:

1.       مطالبي كه تحت عنوان «يك توضيح» و «بيشتر بدانيد» آمده است.

2.       اطلاعات مندرج در جدول‌ها، نمودارها، نقشه‌ها و تصاوير

3.       فعاليت‌هايي كه با علامت سؤال ممنوع مشخص شده‌اند.

4.       مطالب و اطلاعاتي كه در پاورقي‌ها درج شده است.

   آزمون‌هاي جبراني نيز براساس بارم‌بندي نوبت شهريور طراحي شوند

   براي‌ طراحي سوالات آزمون سال تحصيلي جاري، فقط كتاب تاريخ ايران و جهان 1 چاپ 1393 معتبر است


باسمه تعالی
                             ارزیابی سوالات امتحان نهایی خرداد ماه 94 درس تاریخ ایران و جهان2                      تاریخ امتحان :12/3/94
پایه :سوم متوسطه                        رشته : تمامی رشته ها                      ساعت شروع : 8 صبح         مدت امتحان  : 90 دقیقه     
ردیف
ملاک های ظاهری ، عمومی و فنی سوالات
عالی5
خیلی خوب4
خوب3
متوسط2
ضعیف1


1
کامل بودن اطلاعات مربوط به سر برگ ( مشخص بودن تعداد صفحات سوالات ، ساعت شروع ، تاریخ و نوبت امتحان ، نام درس و رشته –  مدت پاسخ گویی به سوالات )
5






-
2
رعایت زیبایی ظاهری سوال ( خوانا بودن ، فونت سوالات ، رعایت فاصله بین سوالات ، کیفیت تکثیر مخصوصا درست و واضح بودن اعداد ، علائم و نشانه ها و نوشتن شماره ی صفحه سوالا ت در پایان هرصفحه)
5





3
رعایت قواعد دستوری ، نگارشی و املایی
5





4
سلیس، روان و بدون ابهام نوشته شدن سوالات به گونه­ای که همه ی دانش آموزان برداشت یکسانی از سوال داشته باشند
5





5
مشخص کردن موارد منفی با خط کشیدن زیر آن یا پر رنگ نوشتن ( در صورت وجود )
5





6
استفاده از انواع سوالات ( صحیح – غلط ، کامل کردنی ، جور کردنی، چند گزینه­ای ، کوتاه پاسخ ، تشریحی و ...)
5




.
7
رعایت ترتیب سوالات ( صحیح – غلط ، کامل کردنی ، جور کردنی چند گزینه ای ، کوتاه پاسخ ، تشریحی و ...)



2

ترتیب  انواع سوالات رعایت نشده است
8
ارزشیابی از تمام سطوح یاد گیری ( دانش ، کاربرد ، ترکیب ، تجزیه و......)



2

منهای  سوالاات زیر  اکثر سوالات در سطح  دانش  طراحی  گردیده است:
بخش الف سوال 3  -13-15-19 7-11-
9
کافی بودن تعداد سوالات
5





ردیف
ملاک های ظاهری ، عمومی و فنی سوالات
عالی5
خیلی خوب4
خوب3
متوسط2
ضعیف1

10
طراحی سوالات از آسان به مشکل

4



به جای  طرح سوال  اسان به مشکل  سوالات  به ترتیب  مطالب  کتاب طرح شده است
11
تعیین دامنه و محدوده برای پاسخ سوالات انشايی






12
رعایت بودجه فصل ها بر اساس بارم بندی ارسالی دفتر تالیف در سال تحصیلی 94-93
5





13
کافی بودن بارم هر سوال با توجه به میزان پاسخ آن سوال
( پرهیز از مطالب کم اهمیت ، پاورقی ، مطالعه آزاد و موارد حذفی) ؟
5




 
14
توجه به اهداف مهم آموزشی کتاب در کل آزمون
5




سوالات 13-21-25
15
هر سوال بدون تکرار یک هدف آموزشی را بسنجد
5





16
طراحی سوالات از متن یا چهار چوب محتوای کتاب درسی
5





17
طراحی بخش عمده سوالات در حد دانش آموزان متوسط


3


سوالات11-13-16-23-17 مشکل می باشند
18
عدم وجود راهنمایی در یک سوال برای پاسخ سوالات دیگر
5





19
وجود راهنمای تصحیح بدون ایراد به همراه ریز بارم
5





20
استفاده از سوالات تازه و جدید
5




مانند سوال 15-16—17-11

جمع امتیاز
1ز 100امتیاز86

گروه آموزشی دروس تاریخ استان زنجان

    درس جديدالتأليف تاريخ اسلام 1

رشته علوم و معارف اسلامي

     سال تحصيلي 93/94

كد 225

22 مرداد 1393

        

(نوبت پاياني (خرداد

(نوبت اول (دي

1 نمره

2/5 نمره

درس اول

3 نمره

درس دوم

1 نمره

3/5 نمره

درس سوم

1 نمره

3 نمره

درس چهارم

1 نمره

4 نمره

درس پنجم

1 نمره

4 نمره

درس ششم

2/5 نمره

جمع 20 نمره

درس هفتم

2/5 نمره

 

درس هشتم

2/5 نمره

 

درس نهم

2/5 نمره

 

درس دهم

2/5 نمره

 

درس يازدهم

2/5 نمره

 

درس دوازدهم

جمع 20 نمره

توجه:

   در طراحي آزمون همواره هدف‌هاي اساسي و مفاهيم اصلي كتاب يعني زمينه‌ها، علت‌ها، دلايل، آثار، نتايج و پيامدهاي حوادث و تحولات تاريخي، مورد توجه و تأكيد باشد.

   از مطالب و مباحث زير هيچ پرسشي طرح نشود:

1.       مطالبي كه تحت عنوان «يك توضيح» و «بيشتر بدانيد» آمده است.

2.       اطلاعات مندرج در جدول‌ها، نمودارها، نقشه‌ها و تصاوير

3.       ممطالب و اطلاعاتي كه در پاورقي‌ها درج شده است.

   هرگونه آزمون جبراني، براساس بارم‌بندي نوبت پاياني (خرداد و شهريور) طراحي شود.

   در سال تحصيلي جاري، كتاب تاريخ اسلام1، چاپ سال‌هاي 1391، 1392و 1393 مبناي طراحي آزمون است

    درس تاريخ شناسي

    رشته علوم انساني -سال تحصيلي 93/94

كد 302/1

22 مرداد 1393

        

پاياني نوبت دوم، شهريور، بزرگسالان و دي ماه

پاياني نوبت اول

1 نمره

3 نمره

درس اول

1 نمره

3 نمره

درس دوم

1 نمره

3 نمره

درس سوم

1 نمره

3 نمره

درس چهارم

3 نمره

درس پنجم

1 نمره

2/5 نمره

درس ششم

2/5 نمره

درس هفتم

2/5 نمره

-

درس هشتم

2 نمره

-

درس نهم

2 نمره

-

درس دهم

2 نمره

-

درس يازدهم

2 نمره

-

درس دوازدهم

2/5 نمره

-

درس سيزدهم

2 نمره

-

درس چهاردهم

20

20

جمع

توجه:

   در طراحي آزمون همواره هدف‌هاي اساسي و مفاهيم اصلي كتاب يعني زمينه‌ها، علت‌ها، دلايل، آثار، نتايج و پيامدهاي موضوع، مورد توجه و تأكيد باشد.

   از مطالب و مباحث زير هيچ پرسشي طرح نشود:

1.       مطالبي كه تحت عنوان «يك توضيح» و «بيشتر بدانيد» آمده است.

2.       اطلاعات مندرج در جدول‌ها، نمودارها، نقشه‌ها و تصاوير

3.       ممطالب و اطلاعاتي كه در پاورقي‌ها درج شده است.

   براي طراحي سوالات آزمون سال تحصيلي جاري، كتاب تاريخ‌شناسي چاپ سال‌هاي1391 ، 1392 و 1393 معتبر است.

    درس تاريخ اسلام 2

     سال تحصيلي 93/94

كد 3/ 253

22 مرداد 1393

        

نوبت دوم

نوبت اول

1/5 نمره

2/5 نمره

درس اول

3 نمره

درس دوم

1/5 نمره

3 نمره

درس سوم

2/5 نمره

درس چهارم

2 نمره

3 نمره

درس پنجم

3 نمره

درس ششم

3 نمره

درس هفتم

3 نمره

-

درس هشتم

3 نمره

-

درس نهم

3 نمره

-

درس دهم

3 نمره

-

درس يازدهم

3 نمره

-

درس دوازدهم

20

20

جمع

توجه:

   در طراحي آزمون همواره هدف‌هاي اساسي و مفاهيم اصلي كتاب يعني زمينه‌ها، علت‌ها، دلايل، آثار، نتايج و پيامدهاي موضوع، مورد توجه و تأكيد باشد.

   از مطالب و مباحث زير هيچ پرسشي طرح نشود:

1.       مطالبي كه تحت عنوان «يك توضيح» و «بيشتر بدانيد» آمده است.

2.       اطلاعات مندرج در جدول‌ها، نمودارها، نقشه‌ها و تصاوير

3.       ممطالب و اطلاعاتي كه در پاورقي‌ها درج شده است.

   براي طراحي سوالات آزمون سال تحصيلي جاري، كتاب تاريخ اسلام 2 چاپ سال‌هاي1392 و 1393 معتبر است.

    (درس تاريخ ايران و جهان(1

سال دوم نظري رشته علوم انساني

كد 235/4

22 مرداد 1393

        

شهريور و بزرگسالان

نوبت دوم پاياني

نوبت اول پاياني

1

-

1

درس اول

-

1/5

درس دوم

-

1/5

درس سوم

1/5

-

1/5

درس چهارم

-

1/5

درس پنجم

2

-

2

درس ششم

1/5

درس هفتم

2

-

2

درس هشتم

1

2

درس نهم

1/5

2

1/5

درس دهم

2

درس يازدهم

2

2

درس دوازدهم

1/5

جمع 20 نمره

درس سيزدهم

1/5

 

درس چهاردهم

1

1/5

درس پانزدهم

1

1/5

درس شانزدهم

1

1/5

درس هفدهم

1

1/5

درس هجدهم

1/5

2

درس نوزدهم

1/5

2

درس بيستم

1

1

درس بيست و يكم

1

1/5

درس بيست و دوم

1

1/5

 

درس بيست و سوم

جمع 20 نمره

جمع 20 نمره

توجه:

   در طراحي آزمون همواره هدف‌هاي اساسي و مفاهيم اصلي كتاب يعني زمينه‌ها، علت‌ها، دلايل، آثار، نتايج و پيامدهاي حوادث و تحولات تاريخي، مورد توجه و تأكيد باشد.

   از مطالب و موضوع‌هاي زير هيچ پرسشي طرح نشود:

1.       مطالبي كه تحت عنوان «يك توضيح» و «بيشتر بدانيد» آمده است.

2.       اطلاعات مندرج در جدول‌ها، نمودارها، نقشه‌ها و تصاوير

3.       فعاليت‌هايي كه با علامت سؤال ممنوع مشخص شده‌اند.

4.       مطالب و اطلاعاتي كه در پاورقي‌ها درج شده است.

   آزمون‌هاي جبراني نيز براساس بارم‌بندي نوبت شهريور طراحي شوند

   براي‌ طراحي سوالات آزمون سال تحصيلي جاري، فقط كتاب تاريخ ايران و جهان 1 چاپ 1393 معتبر است

تماس با ما

سوالات متداول

نظرخواهی

نمای اصلی

    (درس تاريخ ايران و جهان(2

    

        

پاياني نوبت دوم، شهريور، بزرگسالان و دي ماه

نوبت اول

1 نمره

1/5 نمره

درس اول

1/5 نمره

درس دوم

1/5 نمره

درس سوم

1/5 نمره

1/5 نمره

درس چهارم

1/5 نمره

درس پنجم

1/5 نمره

درس ششم

1/5 نمره

درس هفتم

2 نمره

1/5 نمره

درس هشتم

1/5 نمره

درس نهم

1/5 نمره

درس دهم

1/5 نمره

درس يازدهم

1/5 نمره

2 نمره

درس دوازدهم

1/5 نمره

درس سيزدهم

1 نمره

-

درس چهاردهم

1/5 نمره

-

درس پانزدهم

1/5 نمره

-

درس شانزدهم

1 نمره

-

درس هفدهم

1 نمره

-

درس هجدهم

1 نمره

-

درس نوزدهم

1 نمره

-

درس بيستم

1 نمره

-

درس بيست و يكم

1 نمره

-

درس بيست و دوم

1 نمره

-

درس بيست و سوم

1 نمره

-

درس بيست و چهارم

1 نمره

-

درس بيست و پنجم

1 نمره

-

درس بيست و ششم

جمع 20 نمره

جمع 20 نمره

بارم بندی درس تاریخ معاصر ایران

    درس تاريخ معاصر

     سال سوم متوسطه كليه رشته ها به استثنا علوم اساني و علوم و معارف اسلامي

     چاپ 93

كد 2/253

12 مهر 1393

        

شهريور و بزرگسالان

(نوبت پاياني (خرداد

(نوبت اول (دي

1/5 نمره

-

2 نمره

درس اول

-

1/5 نمره

درس دوم

1/5 نمره

-

1/5 نمره

درس سوم

-

1/5 نمره

درس چهارم

1/5 نمره

-

1/5 نمره

درس پنجم

-

1/5 نمره

درس ششم

1/5 نمره

-

1/5 نمره

درس هفتم

-

1/5 نمره

درس هشتم

1/5 نمره

-

1/5 نمره

درس نهم

-

1/5 نمره

درس دهم

1/5 نمره

-

1/5 نمره

درس يازدهم

2 نمره

1/5 نمره

درس دوازدهم

1/5 نمره

1/5 نمره

درس سيزدهم

1/5 نمره

جمع 20 نمره

درس چهاردهم

1/5 نمره

1/5 نمره

درس پانزدهم

1/5 نمره

درس شانزدهم

1/5 نمره

1/5 نمره

درس هفدهم

1/5 نمره

درس هجدهم

1 نمره

1/5 نمره

درس نوزدهم

1/5 نمره

1/5 نمره

درس بيستم

1/5 نمره

درس بيست و يكم

2 نمره

1/5 نمره

درس بيست و دوم

1/5 نمره

درس بيست و سوم

1 نمره

1/5 نمره

 

درس بيست و چهارم

1 نمره

1/5 نمره

 

درس بيست و پنجم

-

-

 

درس بيست و شش

جمع 20 نمره

جمع 20 نمره

توجه:

   در طراحي آزمون همواره هدف‌هاي اساسي و مفاهيم اصلي كتاب يعني زمينه‌ها، علت‌ها، دلايل، آثار، نتايج و پيامدهاي حوادث و تحولات تاريخي، مورد توجه و تأكيد باشد.

   از مطالب و موضوع‌هاي زير هيچ پرسشي طرح نشود:

1.       مطالبي كه تحت عنوان «يك توضيح»، «بيشتر بدانيد» و «برگي از تاريخ» آمده است.

2.       اطلاعات مندرج در جدول‌ها، نمودارها، نقشه‌ها و تصاوير

3.       مطالب و اطلاعاتي كه در پاورقي‌ها درج شده است،

   آزمون‌هاي جبراني نيز براساس بارم‌بندي نوبت شهريور طراحي شوند.